onsdag 9. juli 2014

Askepott!


Når min lillesøster fyller år er det blitt en tradisjon at jeg lager en helt spesiell kake til henne - etter hennes ønske.
Hun bruker lang tid på å finne ut hva hun ønsker seg, og i år landet hun på en Askepottkake!


For å gjøre den litt annerledes, valgte jeg å gå utifra skoen til Askepott.


Så det ble en putekake, med den berømte skoen på toppen (ikke laget i glass, riktignok).


Innholdet i kaken var:

- sukkerbrød med makronbunn, rørte bringebær, bringebærmousse, bananer og vaniljekrem.
Trukket i marsipan.

Det ble ellers mange detaljer på kakebrettet - til alles begeistring!


Utenom roser og gresskar ble det også plass til to av musene som er kjent fra Askepott.

             

Virkelig et kakeoppdrag jeg storkoste meg med! Og lillesøster ble kjempeglad :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!