lørdag 25. august 2012

Dåpskake 19.08.12

Denne dåpskaken var til en liten jente, og designet ble til etter morens ønsker, i tillegg til at jeg tok elementer fra andre kaker som hun likte her på bloggen min :)

Kjempemoro oppdrag :)
Og her er resultatet:


Innholdet i kaken er:

1. etasje - sjokoladekake med lys sjokoladekrem, jordbærmousse og jordbærgelè.
2. etasje - vaniljekake med lys sjokoladekrem og jordbærmousse.

Kaken er trukket med marshmellowsfondant, og all pynt er i sukkerpasta.



Jeg ville gjøre kaken søt og jentete, men samtidig ren og klassisk.

Rosene er inspirert av rosetoppen på denne bryllupskaken, bare i rosa. Putemønsteret på den nederste etasjen er også inspirert av den bryllupskaken.




Og bamsen er inspirert av denne bamsen som var plassert på en navnefestkake jeg lagde tidligere.



Gratulerer så mye med dagen til både dåpsbarn og foreldre!
Håper at dagen ble strålende og at kaken falt i smak :)




3 kommentarer:

  1. Meget pen kake.Detaljerik

    SvarSlett
  2. hei.hva er prisen paa noe saa vakkert?har selv lyst paa en slik kake i oktober til daapen vi skal ha:-) bare til en gutt.utrolig fin kake

    SvarSlett
  3. Kaken var nydelig og kjempe god! Kommer garantert til å kjøpe i gjenn med en lignende anledning!

    SvarSlett

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!