tirsdag 21. august 2012

Bryllupskake 17.08.12


Dette brudeparet ga meg frie tøyler, og til slutt endte vi opp med dette designet.
Jeg har lenge hatt lys til å lage hjertekaker med bro, og endelig fikk jeg sjansen! 

Her er resultatet:


Begge kakene er marsipankaker.
I den til venstre er det sukkerbrød med makronbunn, rørte bringebær, bringebærmousse og vaniljekrem med litt fløtekrem i.
Og den til høyre inneholder akkurat det samme, bortsett fra at det er jordbær istedet for bringebær.



Kakene er trukket i hvit marsipan, og blomstene er laget i en blanding av marsipan og sukkerpasta.



Blomstene er inspirert av brudebuketten og pynten på bordene.



Cala-liljene ble til pga at brudebuketten bestod av disse blomstene, og rosene i ivory er inspirert av serviettene, og det samme er datoen og navnene som er i sølv.
Rosene i ferskenfarge er der for å tilføre litt ekstra farge.
Og eføyen var en del av bordpynten, så derfor falt valget på den type blader.



Broen lagde jeg i pastillage.
Jeg synes disse kakene er så romantiske, med symboliseringen av at to hjerter blir forent i ekteskap.
Gratulerer så mye til brudeparet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!