lørdag 21. mai 2011

To konfirmasjonskaker til samme gutt


Mitt andre konfirmasjons-oppdrag ble to kaker!
Det var kjempemoro med utfordringen som jeg fikk, for de ville gjerne ha en playstation 3 kake, i tillegg til en vanlig hvit dame.

Den hvite damen valgte jeg å gjøre noelunde tradisjonell, med innslag av konfirmantens favorittaktivitet: fotball. Favorittfargen hans var forøvrig blå, så da var fargevalget enkelt.

Her ble det også sukkerbrød med makronbunn, og rørte bringebær, hjemmelaget vaniljekrem med fløtekrem, bringebærmousse og banankrem som fyll.
Trekk og all pynt i marsipan.

Og så var det playstation 3 kaken. Dette ble resultatet:


Konfirmantens mor ville ha denne som sjokoladekake. Jeg lagde da sting-sjokoladekake og fylte den med sting-sjokoladekrem og hjemmelaget vaniljekrem med fløtekrem.
Trekket og dekoren er i MMF (marshmellowfondant).


Veldig moro å lage denne!



1 kommentar:

  1. Helt sykt, Tone, det er alt jeg kan si!! ..og veldig fin blogg ;) Gleder meg til jeg finner en passende anledning til å bestille kake fra dig! Smask

    SvarSlett

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!