lørdag 21. mai 2011

Konfirmasjonskake


Mitt første konfirmasjonskake-oppdrag!
Temaet var maritimt, med blågrønne farger og skjell som bordpynt. Konfirmanten var en jente.
Jeg fikk frie hender på alt, så dette ble resultatet:

Dette er en hvit dame, med sukkerbrød og makronbunn. Fyllet er rørte bringebær, hjemmelaget vaniljekrem med fløtekrem, bringebærmousse og banankrem. Trekket er i ekstra hvit marsipan og all pynt er hjemmelaget, i sukkerpasta.
Det var godt over 25 grader i skyggen den dagen, og da liker ikke marsipankaker seg særlig godt utenfor kjøleskap over lengre tid, men det gikk overraskende greit allikevel!

Her prøvde jeg meg på konfirmanten selv, inni et kamskjell med en perle i hånden. Hun er glad i å dykke, så derfor den ideen der.
Modelleringsjobben til denne kaken var kjempegøy! Liljene var blandt annet noe som absolutt ga mersmak.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!